Thursday, April 28, 2011

Apam Gula Hangus.

Percubaan yang pertama ok la walaupun saya rasa kurang puas hati .rasa di hati salah mungkin saya juga terlebih tepung.Rasa memang sedap..bukan salah resepi yang saya follow tu...insyallah percubaan kedua nanti pasti berjaya..
Nak cerita keluarga saya cuma 4 ahli sahaja tapi kecoh dan riuh anak saya berdua kalau berjumpa..ada sahaja nak menyakat sesama sendiri.kalau salah seorang tiada yang lagi seorang macam MATI KUTU.
Jom kita makan seorang sebutir sahaja untuk papa,mama ,ayong dan adik..
APAM GULA HANGUS
2biji telo
1cwn gula
1cwn air
1/2 cwn minyak
2sudu marjerin
2sudu susu pekat
1st soda bikarbonat
1 1/2 cwn tepung gandum(ayak)

cara;
masakn gula hgga keemasan dan tutup api.. dan campurkn dgn air 1cwn.. pasang kmbali api dan kacau hgga sebati..dan sjukkan
-blends telo,susu,minyak dan marjerin 3 minit..
-masukkn gula hangus bersama soda bikarbonat..kisar lg..
-dan masukkn tepung, kisar hgga sebati..
bubuh dlm acuan dan kukus hgga masak...dlm 10-15 minit

No comments:

Pulut Mangga Thailand

Pulut Mangga Thailand Bahan-bahan  3 biji mangga  2 sudu besar bijan - digoreng tanpa minyak (optional) Pulut Kukus ...