Friday, April 20, 2012

Puding Jagung


BAHAN-BAHAN :

1 cawan tepung kastard
1 1/2 cawan santan pekat
2 cawan air
3/4 cawan gula
1 tin jagung manis
Acuan secukupnya
 
CARA MEMASAK :

Campurkan tepung kastad, gula, jagung , santan dan air.
Kacau semua bahan sehingga menjadi pekat dan berkilat di atas api yang sederhana hingga cukup sebati dan masak .
Masukkan adunan puding ni ke dalam acuan atau loyang dan biarkan sejuk .
 

2 comments:

Sheila Shafeareen said...

salam sdpnya puding jagung lama x mkn kuih ni..dulu mkn biasa buat time kenduri..buat dlm liyang potong2...masuk dlm acuan lg npk cantik cute lah

~~zana@pb~~ said...

Assalammualaikum Reen, hari tu akak tak boleh komen kat blog Reen, ni baru dapat.
Simple je resipi ni kan. Puding jagung yang ramai org jual tp susah nak jumpa yg sedap.

kongsiresepi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...