Monday, May 23, 2011

Kuih Ketayap Coklat

Seronok bermain dengan acuan botol muncung 3 ini macam2 idea kita boleh reka dan cipta jadi la rekacipta..Pengalaman saya menjadi Guru Tadika  banyak tertumpu kepada corak permakanan kanak kanak..semasa mengajar dulu saya paling suka melayan anak anak murid semasa waktu rehat.. macam2 karenah.
saya cuma adunkan..paling simple mengikut citarasa kanak kanak .Tepung gandum, telor ,air suam ,sedikit susu cair atau santan.sedikit garam BLENDER haus dan tapis..separuh adunan saya campurkan serbuk koko untuk corak nya.. inti nya kita boleh perbagaikan..paling sempoi kita letak serbuk Milo.. saya cuma letak KIT KAT,atau kepingan coklat saja.. kita boleh letak peanut butter .. mengikut apa yang anak2 puan suka intinya..

3 comments:

Nurul said...

Menarik... Memang terbaik lah K Reen... boleh la nurul try buat camni nanti.. ;)

REEN KHAN SHARIFF said...

Terima kasih.. Nurul. try la sempoi sgt2 je

kirana said...

saya baru discover your blog.sangat menarik especially kuih2 ni..saya nak tanya botol muncung 3 ni mcmana rupanya?tk

Pulut Mangga Thailand

Pulut Mangga Thailand Bahan-bahan  3 biji mangga  2 sudu besar bijan - digoreng tanpa minyak (optional) Pulut Kukus ...